DC Hakkında Samimi bir Sohbet.

    • Spoiler
    • öngörü/teori
    • Comics

    Bu internet sistesi çerezleri kullanmaktadır. Bu siteyi gezmeye devam ederek, çerezlerin kullanımı hususunu kabul ediyorsunuz. Daha fazla ayrıntı

    • DC Hakkında Samimi bir Sohbet.

      Kendimin de bir katılımcısı olmaktan minnettar olduğu turkcecizgiroman.blogspot.com yani kısaca TürkÇizgi ekibinin discord sunucusunda TÇ Ekibinin tecrübeli isimlerinden @ferio hocam ile gayet spontane bir sohbet istişaresinde bulunduk ve karşılıklı olarak bundan çok memnun kalınca bu sohbet öyle discord da unutulup gitmesin bir nevi hem ölümsüzleşsin hem de olası yeni sohbetlere vesile olsun diye sohbetteki yazışmalarımızı karşılıklı olarak buraya taşıyamaya karar verdik. Hatta teklif sayın @ferio dan geldi, tekrar bu ince davranışı için teşekkürler.


      ---------------------------------------------------

      Sohbeti başlatan ilk mesaj benim Ferio Abinin eski bir mesajına (Bendis'in Superman yazması ile ilgili mesajına) binaen onu etiketleyerek cevap vermem ile başlamıştı. O sebeple o mesajı atarak başlıyorum.

      DC'de ortalık çok karıştı hocam ya .. DC Kozmik ile DC mistiği bir hiyerarşiye, düzene sokmaları lazım, bence Bendis kendi yorumunu getirecek ve zaten yazarların kişisel yorumları ile abuk sabuk hallere giren, bu çoklu evren daha da yamulmasın ?!
    • Marvellaşma eğiliminden uzaklaşıp kendi özünde ve kafa yorarak yaparlarsa, geçmişi bozmak yerine geçmişten beslenmeyi tercih ederlerse muhteşem işler çıkabilir ama ben kafama göre yorumlayacağım diye her gelen kendi kafasındakileri evrene empoze etmeye kalkarsa yandı gülüm keten helva. Özellikle de büyük planların varsa evreni çok iyi biliyor olman lazım
      Onun haricinde DC için böyle hamleler güzel new gods mesela hak ettiği kadar yer almıyor. Bu tanrıların hangi feat'leri var desen pek bir şey sayamıyorsun. Daha endless ve dc evreni farklı evrenler zannedenler var. Aradaki boşlukları doldurmak bile büyük malzeme kaynağı aslında ama yetenekli yazarlara verilmesi hatta ekip olarak toplantı falan yapılması lazım bence. Bir yerden sonra bozulmak adeta çoklu evrenin fıtratında var :) sonuçta crisis yapmak kaçınılmaz hale geliyor ister istemez. Bunu 10-15 sene götürebilirsen yine fena değil ama 2 senede bir reset atmaya girersen olmaz
    • Benim kastettiğim hikaye kalitesi değildi. Kozmik ve Mistiklerden bahsederken.. Çok güzel hikayeler okuduk ancak her yazar kendi yorumunu çok fazla forse etti yıllardır.

      Misal;
      • Gaiman ve Vertigo iç dinamiklerine göre DC mistik & kozmik hiyerarşisi farklı.
      • Final Crisis ve Multiversy de Morrison'ın tarzı çok farklı.
      • CoIE ve Zero Hour da Wolfman ve Waid'in ki çok farklı
      • Jim Starlin bir ara geldi Synnar''ı hoplattı o başka bir kafa...
      • Geoff Johns'ın 90lar parallax run ı ve sonrasındaki Blackest Night vs ve akabindeki çok daha farklı.



      Şİmdi DC kozmik skalasına birde Bendis "ben dalacam" diyor.Bu sebeple DC'de aynı göreve bakan 3-4 tane karakter oluyor.
      Misal ölüm olgusuna gelirsek
      The Great Evil Beast -> Death (endless) -> Nekron -> Black Racer -> Black Flash vs bir ton ölüm ve son kavramlarının mevcudiyeti karakter var. Aynı şekilde karanlığı ve voidi temsil eden -> Anti-Monitor - Pralaya- The Great Evil Beast- Mandrakk vs gibi bir ton adam var.
      Evrendeki yaratılış ve canlılığın başlaması diyorsun; Presence-Source-Synnar-The Entity-Godwave-vs vs gibileri çıkıyor.

      Yani bence çok gereksiz... Bir arclık hatta tek bir sayılık kozmik ve mistiklerden kurtulmak gerek.
    • Şu bilhassa multiverse hakkındaki yazdıkların çok doğru. Aslında son dönemde paralel evrenleri 52'yle sınırlamak aslında bir çekidüzen verme çabası ama onu da Morrison multiversity ile çoğunun çerçevesini çizdi. Sonra gelen yazarlar ben buna bağımlı kalmak zorunda değilim diyebilir. Orada zaten çarşı karışıyor işte. kozmik karakterler DC'de pek kullanılmadığı için belli bir hiyerarşi bir türlü oturmuyor. Niye bunun üstünde durmuyorlar ben de anlamıyorum.
    • Açıkçası ben yazar olarak zekasına ve tarzına hayran olsam da Grant Morrison kozmik hikaye yazdı mı kesinlikle canon olmamalı, alternatif evren hikayesi olmalı. Alan Moore'un Watchmen'ı gibi... Çünkü Grant abi kendinden önceki mirası gram sallamıyor kendi yaratılarını çok forse ediyor. Ayıptır söylemesi bizim sitenin yazarlarından biriyle bi Top 50 Marvel Karakteri çalışmamız var ilk 3 kısmı bitti, buna girme sebebimiz de herkesin Marvel Comics dengeleri konusunda Infinity War filminden sonra kafasının allak bullak olmasıydı.. Bunu gidermek için hummalı bir çalışmaya girdik. Tabi bir şeyin Marvel'ı yapılınca DC'si de isteniyor. DC'de bana kaldı.. Abi 4 gündür beynim yandı :D
      DC Çoklu Evrenlerinde 52 Evren falan yok ben size söyleyeyim evrenleri;
      Gaiman Universe
      Morrison Universe
      Wolfman & Waid Universe
      Starlin Universe
      Geoff Johns Universe
      Jack Kirby Universe :D

      Bunu bir toplamaları lazım. Ve Bendis'in ben cosmic ya da meta-human tarzı karakterlere hikaye yazmasını onaylamayan biriyim .. Bendis sokak seviyesi ve suç-gerilim serileri için biçilmiş kaftan.... DC'nin kalbi olan Superman'i vermek bence saçma.
    • Sormayın hocam ya :D Arkadaşla Marvel için 3-4 saat harcadık :D Bununla 3-4 gündür uğraşıyorum. Ha DC çok daha güçlü onu bir kez daha anladım. Çünkü dediğim gibi benzer amaç ve güçlere sahip karakter çok... Ama böyle güç de olmaz olsun diyor insan :D Bu arada yeni 52 ve rebirth döneminde de bir kaç kez DC multiverse' ünden "omniverse" yani sınırsız çoklu evren diye bahsetmişler... Ama tabi henüz genel geçer bir muamele görmüyor.
    • DC karakterleri gerçekten çok güçlü, hele fiziksel olarak fersah fersah öndeler. Millet Superman'e aşırı güçlü diyorken bir de tutup mesela Mr. Majestic çıkartıyorlar adamda yok yok. Bak mesela Superman'e ciddi üstünlük sağlayacak bir karakterdir. Onun haricinde diğer tarafta yazdığım gibi WW, Martian Manhunter, Shazam, Orion... bunlar sadece hikaye gereği elde başka karakter olmadığı için Superman'le denkleştiriyorlar. Bunu Superman sevdiğim için söylemiyorum. Yazarların mallığından kaynaklı bir şey. Hikayeyi kurgulayamıyorlar, kolaya kaçıp Superman'i downgrade ediyorlar. Marvel tarafında kozmik karakterler çok daha ön planda ve güçlerine tanık oluyorsun. Bir mutant çıkıyor kozmik güçte, gerçeklik büküyor veya komple kendi gerçekliğini yaratıyor falan gibi abartı güçler var ama hepsinin belli bir çerçevesi var sınırı var.
      Yani cidden DC adına büyük bir eksi bu. Karakterlerinin evrendeki yerini, birbirlerine göre seviyelerini yıllardır netleştirmemişsin, bir hikayede öyle kullanıyorsun bir hikayede böyle kullanıyorsun.
      Darkseid var habire oraya buraya saldırıyor ama sadece ordu komuta ediyor, nedir bu adam necidir neler yapabilir belli değil. Highfather var bir numarasını görmedik. Öbür tarafta Beyonder dedin mi One Above All dedin mi? Oooo şöyledir böyledir...

      Mesela Synnar ben şimdi senden öğrendim çok utandım. Teşekkür ederim o bilgi için de. Biraz baktım internetten. DC sen neyin kafasıyla bu karakteri kullanmıyorsun hiç?
      Yazılacak o kadar çok karakter var hikaye var ellerinde batman yazalım superman yazalım takılmışlar kalmışlar.
      Bendis geliyor ver yeni Superman yazsın. kurcalayıp durmayın bir tane malzemeyi suyu çıkıyor işte.
    • Hocam ne utanması ya... Synnar çok az görünen bir karakter benim gibi vs konusu, respect thread falan tırtıklayan bir manyak değilseniz denk gelmeniz zor zaten. Estağfurullah.

      Bir de bazı dediklerinize binaen bir şeyler eklemek isterim. Öncelikle ben Superman'in bahsettiğiniz isimlerden net daha güçlü olduğunu düşünmüyorum. Ve Superman bunlarla karşılaştıklarında Superman'i downgrade etme sayısı 5 ise o karakterlerin Superman karşısında downgrade edilme sayıları 15 gibi geliyor diyebilirim.
      Orion ve WW'den net güçlü buna katılıyorum. Orion aslında potansiyel olarak Highfather'ın yerini alabilecek biri daha güçlü olabilme potansiyeli var ancak her zaman Superman'in altında gösterildi istikrar ile. O yüzden durum belli. .WW de ne kadar iyi savaşırsa savaşsın günün sonunda Supe alır.

      Ancak; Captain Atom(tanrıcılığa bağlamadan önceki hali), Shazam, Martian Manhunter.. Üçü de Superman'den daha çok yönlü adamlar. Cap. kızıl güneş radyasyonu yayabilen ve milletin gücünü ememebilen bir hayvan yani kuvvet, zeka ve dövüş becerisi olarak Superman etmese de bu arayı kapatabilecek çok fazla başka özellikleri var. Hele Monarch formu falan baya Universal diye geçen bir abi.. Ama Kaptanı da eliyorum. Zira fiziksel becerilerde (hız,duyular,kuvvet,dayanıklılık vs gibi) net buradaki en zayıf. Shazam ve MM'e gelirsek. MM o kadar OP bir varlık ki ? Marvel'daki omega level mutantların neredeyse toplamından daha iyi telepati ve telekinesi gösterimleri var adamın. Ancak bu adam bunun üzerine Superman leveli (ya da çok yakını) hız, kuvvet, dayanıklılık koyuyor. Üstüne üstlük comicslerdeki en absürt iyileşme becerilerinden birine sahip.. Şekil değiştirebiliyor, bölünebiliyor, klon yapabiliyor, görünmez olabiliyor, nesnelerin içinden geçebiliyor, boyutunu, hacmini değiştirebiliyor.. BU adam çok OP olmasın diye "ateş" gibi saçma bir zayıflıl bile verdiler çünkü yazarlar bunu nasıl indireceğini bulamadı :smile: :smile: Shazam desek, bu adam Dünya ve Dünya'nn bulunduğu evrende (Prime Earth ya da New Earth işte bizim kahramanların olduğu evren. .DC'nin 616sı diyebileceğimiz) 7 günahla seçilmesi ve bu 7 günaha karşı (bu arada bunları yazıyorum sanmayın sizin bilmediğinizi düşünüyorum sadece okuyanlar da öğrenir diye yazıyorum hocam :smile: )) savaşması için seçilmiş bir şampiyon ve zamanını doldurunca kendisi yüce büyücü olup, kendi şampiyonunu seçecek olan kişi .. (Lord Marvel olduğu hikayeler görmüştük) .. Nitekim aslında adam direkt konsept olarak Superman'den daha mühim bir figür.. Suçla ya da Tiranlarla savaşmanın ötesinde 7 Günahı kapsayan her şey Shazam'ın mıntıkası.. Bu nokta da normalde bu adam daha güçlü olmalı... Çünkü bu adam 6 tanrı/yarı tanrının güçlerini tek bedende taşıyan birisi. Ama Shazam ve MM net bir şekilde Superman'den şovu çalmasınlar diye bilerek güçsüzleştirilen ya da hiç ama hiç sahne alamayan tipler.

      Misal bakınız bu karakterlerin Yeni 52 de kendi serilerine sahip olma durumu MM için 14 sayı, Shazam için 7-8 sayı falan onlarda da yeni köken hikayelerini anlatıyor. Shazam adalet birliğinde çok az rol aldı en son Darkseid War'da önemli bir rol aldı.. Şİmdi Rebirth de gene kayıp. Martian Manhunter adalet birliğinden dahi çıkarıldı :smile: Yani Superman'e rakip olabilecek (hem güçi hem zeka, hem sempati açısından) kim varsa yıllardır kıyıya köşeye atıldılar.

      DC'nin Superman benzeri ve superman güç sınıfındaki unutulmuş karakterleri:
      Sodam Yat
      Shazam
      Martian Manhunter
      Mon-El
      Captain Comet
      Mr.Majestic
      Apollo
      Orion
      The Olympian
      Superboy
      Firestorm
      Alan Scott
      Obsidian
      Doctor Fate vs vs dikkat ederseniz dikkati ve spot ışıklarını Supe üzerinden alabilecek kim varsa yıllardır hiç dokunulmamışlar.

      ------------ ---
      (Mesajın bu kısmı TÇ kurucularından Ryu Hayabusa'nın bir mesajına karşılıktı.Ancak konuyla alakalı olduğundan bunu kısmı çıkarmıyorum)
      Kozmikler hakkında dediklerinize gelirsek öyle gerçeklik yaratan absürt tipler DC'de de çok hatta Marvel'dan daha güçlü ama DC'deki sorun bunlar 1-2 sayı için yaratıılmışlar hocam sonra yıllaaaaarca kayıp :D:D Sonra benzeri bir işe bakması benzer bir OP karakter daha yaratılmış falan :D Marvel da sürekli karakter yaratmıyor aynı kozmikleri kullanıyor bu da sana net bir hiyerarşi veriyor. Darkseid'a gelince zaten, DC'nin kanayan yaralarından biri adam. Morrison bu adamı Anti-Life Equation+ Omega Effect ile Multiversal yaptı. Geoff Johns ise Darkseid ile Anti-Monitor'ü ayağa düşürdü ayağa O kadar değişken ki.

      Bitirdim hocam :D
    • Çok güzel şeyler yazdın yine. Zaten yorumlarını beğendiğim verdiğin bilgilerden faydalandığım bir kardeşimizsin.
      Superman'le ilgili mevzuda öncelikle yaptığın oranlamaya katılamıyorum. Bir kere Superman hem ilk süper kahraman olması hem de çok popüler olması sebebiyle yapılabilecek hemen her şeyi kariyerinde hepsinden önce yapmış bir karakter. Dolayısıyla diğer karakterleri ön plana çıkarmak için Superman'i downgrade etmek zaten mantık yoluyla da çıkıyor. Eskiden Superman süper hızını kullanarak zaman yolculukları yapmışken Flash'a yol açmak için ne oldu efendim? Superman o kadar hız yapamaz şeklinde yazıldı. Yukarıda yazdığın listede zaten Superman'den türetilmiş karakterler var. Mesela Mr. Majestic tipi bile birebir aynıdır neredeyse, üstüne özellik eklenmiştir. Shazam zaten yeni shazam oldu biliyorsun, aslında Marvel firmasının Superman'e cevabı olarak Captain Marvel adıyla yaratıldı ve telif yüzünden mahkemelik oldukları için DC firmasına geçti. Popüler olduğu için hep superman'e kıyak geçiliyor algısı bence hatalıdır. Tam tersine popüler olduğu ve gücüyle nam saldığı için superman kadar şamar oğlanı edilmiş bir karakter sanırım çizgi roman tarihinde yoktur. Her parlatılmak istenen karakter illa Superman'e birkaç tane patlatır onu madara eder. Bunları da görmek lazım. Diğer karakterlerin satmaması, güzel yazılmamasını konularını DC'nin biraz tembelliği olarak görüyorum. Superman üzerinden ve Superman üzerine oynamayı bırakıp bu karakterlere odaklanıp hepsine kendine göre seriler çıkarsalar hepsinin kendi kitlesi olur. Nasıl Marvel tarafında Iron Fist bile hayran kitlesine sahip oluyor da DC'de Orion, Doctor Fate hayran kitlesine sahip olmuyor sorusunun cevabı çünkü o zaman Superman gölgede kalır olmamalı yani :)
      Yine yazdığın listede Superman'i net yenecek karakter de var Mr. Majestic gibi. Başabaş mücadele edecek ama yenilecek karakter de var Orion gibi.
      Shazam'a senin dediğin mantıkla bakarak o kadar güçlü yaratılabilirdi ama o kadar güçlü yaratılmamış. Superman de ilk yaratıldığında şimdi bahsettiğim kadar güçlü değildi ama bu kadar güçlü olmasına o zaman ihtiyaç da yoktu.
      Martian Manhunter zayıf noktası gerçekten bana da hep saçma geliyor ama öte taraftan kriptonit de çok saçma ve yine benzer sebeplerle uydurulmuş hatta kısa süre sonra vazgeçilmeye çalışılmış ama bir şekilde yer edinmiş bir zayıflık. Günümüz çizgi roman dünyasında da ihtiyaç olmadığını düşünüyorum. Özellikle bu iki zayıflığa.
    • Zayıflıklar konusunda birebir katılıyorum.


      Superman'in önceki güçlerinden sıyrılması ise bence mantıklı hocam .. Çünkü Gümüş Çağ Superman'i güçleri ile Superman'e hikaye yazmak çok zor çünkü hiç bir şey adama tehdit değil. Ancak Spectre falan durduruyordu o Supe'ü :D Flash'ın neden o kadar hızlı olduğu bir konsepte bağlandı. Tıpkı Phoneix-Force gibi Speed-Force var o da Source tarafından yayılan Godwave ile yaratılmış bir fors. Yani elle tutulur bir kökeni var. Superman'in tüm o absürt güçlerinin tek açıklaması "çünkü o uzaylı ve sarı güneş enerjisi ile besleniyor." Ee şimdi biri sırf hız için yaratılmış bir karakter o yüzden zaman yolculuğu sırıtmıyor.. Diğeri ise 20-30 tane süper kahramanın işini tek başına yapabilen biri ama bunun için yeterli arka plan yok. Nitekim bence doğru karar...

      Superman'i tanrısal bir karakter yapıp olaylara nadiren katılan bir abi figürü yapsalardı tüm o güçler kalabilirdi. O zaman Adam Warlock gibi sadece ihtiyaç halinde çıkıp gelen bir tip olurdu (tabi Warlock'un çok çok daha güçlüsü).. Ama sen bu adamı en çok hikayeye sahip karakter yapmışsın ve bu adama hikaye yazabilmen için bu adamın zorlanması gerek, engeller olması gerek.. O açıdan bence Crisis öncesi, crisis öncesidir :D

      Superman'e herkes gelir bir tane patlatır ama kimse daha bir savaş kazanmamıştır Superman'e karşı... Ancak öte yandan Superboy-Prime ve akabinde Superman Prime (Suberboy Prime'ın yaşlı hali) gibi Superman fanlarının "vay ulan Superman güçlerini sonuna kadar zorlasa ve üzerine bir kaç power-item alsa nasıl bir şey olurdu" dedirten karakterler çıkarıldı ve her dönem DC Kahramanlarının kaba tabirle içinden geçtiler.. Yani bir şekilde Superman'in potansiyeli ve gücü hep şaşalandırıldı. En basiti Final Criss'deki Cosmic Armor Superman abi :D Yani Superman bugün olmuş hala her kozmik olayın reklam yüzü olan bir karakter... Yani Shazam, Orion vs gelip buna 1-2 yumruk attılar diye Superman downgrade oldu sayılmamalı bence.. Fakat dediğim gibi yukarıdaki karakterlere yıllardır düzgün dokunulmuyor.
      Ayrıca, Gümüş ve Bronze Çağ'dan Modern Çağ'a geçildiğinde ki Superman'in yaşadığı devasa güç kesintisini çoğu karakter yaşadı. Gümüş Çağ Shazam neredeyse Gümüş Çağ Supe kadar absürt biri.. Hatta Bronze Çağ Superman, Bronze Çağ Black Adam için eşitiz diyor. Bronz Çağ Doctor Fate desek bunların alayını donunda sallar adamın günlük görevleri arasında Spectre ile savaşmak vardı :D Şimdi yalan ettiler onu da :D Gümüş ve Bronze Çağ da Wonder Woman'ın ışınlanma, canavar summonlama gibi güçleri varmış... (ben de şaşırmıştım).. Kementi ile portallar, boyutlar falan açıyor :D Yani yükselen ben değilim alçalan duvarlar olayının tam tersi ::D
    • Öbür türlü Tek Kişilik Dev Orkestra oluyorsun. Ancak şu var; Flash gümüş ve bronz çağda da zaman yolculuğu yapıyordu. Abi, Bronz Çağda Barry dünyanın etrafında 4-5 tur atıp kendisini merkez kaç kuvvetiyle aya fırlatıyor ya :D Yani Superman'in zayıflaması varsa bunlar da zayıfladı :D Bence bir yer açma yok.. .Daha çok Superman'e hikaye yazma zorluğu var.
    • Ha bak o da bir seçenek.
      O zaman bu adamı Nabu gibi, Spectre gibi ne bileyim Highfather gibi, Merlin gibi bir karaktere dönüştürmek lazım Superman'i, yani ancak evreni hatta multi-evreni tehdit eden bir şey olduğunda çıkıp gelen bir büyük abi figürü. Ama o güçlerde birinin dünyayı kurtarmak ile uğraşması saçma adam hapşuruğu ile koca güneş sisteminin içinden geçiyor abi :D
    • Yani orası da tartışılası başka bir şey zaten. Ben güçten ziyade konum olarak demiştim yani nadir olaylarda belirme durumu. Eğer bu adam dünya bazlı bir süper kahraman olacaksa , o zaman üzerinde durduğu dünya gibi onlarcasını osuruğuyla yok edemiyor olması gerek abi :D Mantıken yani. Yani Pre-Crisis Superman'in sorunu bence bu.. Adamın güçler kozmik ama adam Kozmos'un derinlerinde yaşamıyor... Dünyada takılıyor :D
    • Ya şunu ayarlayamıyorlar aslında aynen senin dediğin doğru, konum belirlemekte zorlanıyorlar. Yani Superman çok güçlü o zaman ilah seviyesine çıkarın ama insanları koruması gerek o zaman da insanlarla yüzgöz olması lazım. Bunu aslında okuyucu olarak biz insanların psikolojisi kaldırmıyor. Çok güçlüyse erişilmez olması şartmış gibi bir algımız var.